Techniki Fizjoterapii

Rehabilitacja Rwy Kulszowej

Rwa kulszowa, znana również jako rwa nerwu kulszowego, to schorzenie, które charakteryzuje się bólem wzdłuż nerwu kulszowego, rozciągającym się od dolnej części pleców, przez pośladki aż do nóg. Rehabilitacja odgrywa istotną rolę w leczeniu rwy kulszowej, mając na celu złagodzenie bólu, poprawę funkcji i przywrócenie sprawności ruchowej pacjenta. Oto kilka technik i metod fizjoterapeutycznych stosowanych w leczeniu rwy kulszowej

Fizjoterapia Punktów Spustowych

Fizjoterapia punktów spustowych (TPS) to dziedzina fizjoterapii, która skupia się na identyfikowaniu i leczeniu punktów spustowych. Punkty spustowe, zwane również „triggerami”, to napięte i bolesne obszary w mięśniach lub tkance łacznej. Pojawiają się w wyniku przeciążenia, urazu, niewłaściwej postawy lub długotrwałego napięcia mięśni. Są to małe skupiska tkanki, które stają się napięte i bolące. Jest to spowodowane nadmierną aktywnością mięśniową lub zmianami w układzie nerwowym.

Masaż leczniczy stosowany w Fizjoterapii

Masaż leczniczy jest jedną z wielu technik stosowanych w fizjoterapii. Masaż leczniczy stosuje się w celu leczenia urazów i chorób układu mięśniowo-szkieletowego. Jest to technika manualna, polegająca na przeprowadzaniu ruchów palcami, dłonią lub specjalnymi urządzeniami po powierzchni ciała pacjenta. Zabieg stosuje się do łagodzenia bólu, poprawy krążenia krwi, rozluźnienia napiętych mięśni, redukcji stanów zapalnych, poprawy elastyczności…